Strefa ZDROWIE

Powody dla których powinniśmy ograniczyć spożywanie cukru

Mamy wiosnę, dlatego warto już teraz zadbać o swój wygląd, a przede wszystkim o swoje zdrowie i samopoczucie. Zmień jedną rzecz w swojej diecie. Wyeliminuj cukier. Ogranicz słodycze. Skorzysta na tym nie tylko Twoje ciało.

Cukier – wszędzie go pełno

Każda dieta nakazuje rezygnacji z wszelkich produktów zawierających cukier. Zdajemy sobie sprawę, że jest to niesamowicie trudne z kilku względów. Zdecydowana większość z nas wprost uwielbia słodycze pod różną postacią, a często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że cukier jest ukryty w wielu niesłodkich produktach:  kromka chleba potrafi zawierać 6 gramów cukru, gotowy sos do makaronu 12 gramów, a nisko tłuszczowy dressing do sałatki 10 gramów, nie wspominając o ketchupie czy musztardzie. Cukier jest wszędzie! Jednak warto spróbować zawalczyć, by dostarczać go jak najmniej.

Jest kilka powodów, które być może cię zmotywują do zmiany diety.

1. Schudniesz – cukier przyczynia się do otyłości
2. Zmniejszysz ryzyko pojawienia się próchnicy, dzięki czemu twoje zęby będą zdrowsze – ponieważ bakterie czerpią pokarm właśnie z cukrów.
3. Poprawisz trawienie
4. Będziesz miał lepszy humor – spadki cukru we krwi prowadzą do spadku nastroju, koncentracji, a nawet złości.
5. Zmniejszysz ryzyko wystąpienia cukrzycy i grzybic – spożywanie nadmiernych ilości cukru może prowadzić do rozwinięcia się chorób metabolicznych.
6. Uszkadza układ odpornościowy – obniża reakcję obronną na infekcje bakteryjne.
7. Zaburza równowagę minerałów w organizmie.
8. Podnosi stężenie trójglicerydów.
9. Może spowodować uszkodzenie nerek.
10. Zmniejsza stężenie dobrych lipoprotein HDL (dobrego holesterolu) – podnosi on bowiem poziom trójglicerydów we krwi – a to z kolei prowadzi do chorób serca.
11. Prowadzi do niedoboru chromu i miedzi.
12. Ułatwia wystąpienie raka piersi, jajników, jelit, prostaty i odbytu – wzrasta poziom insuliny we krwi, co sprzyja powstawaniu komórek nowotworowych.
13. Zwiększa poziom glukozy i insuliny na czczo.
14. Zaburza wchłanianie wapnia i magnezu.
15. Osłabia wzrok.
16. Podnosi poziom neurotransmitera – serotoniny.
17. Podnosi poziom adrenaliny u dzieci.
18. Pogłębia zaburzenia wchłaniania u osób z problemami jelitowymi.
19. Przyspiesza starzenie się organizmu.
20. Powoduje psucie się zębów.
21. Przyczynia się do osteoporozy.
22. Obniża zdolność funkcjonowania enzymów.
23. Nadmiar cukru również może powodować występowanie trądziku. Badania wykazały, że istnieje związek pomiędzy dietą bogatą w cukier a występowaniem tejże dolegliwości. Wysoki poziom cukru powoduje wzrost aktywności hormonów, które także wpływają na wydzielanie tłuszczów, co sprzyjają powstawaniu trądziku.
 cukier - strefazdrowie.pl

Cukier uzależnia

 Już wiemy, dlaczego tak ciężko z diety pozbyć się słodyczy i wszelkich produktów zawierających cukier. Otóż okazuje się, że cukier uzależnia nas podobnie jak kokaina! Uruchamia te same ośrodki nagrody w naszym mózgu. Sprawdź, w jaki sposób możesz go wyeliminować go ze swojego menu.

Badania udowodniły, że pobudza on te same ośrodki nagrody w mózgu, co uzależniające narkotyki, a u osoby go spożywającej powoduje coś w rodzaju narkotycznego pragnienia i głodu. Aby go wyeliminować z naszej diety należy go zastępować stopniowo białkiem i błonnikiem. Według doktora Mohameda Oza, gdy spożywamy cukier, uwalniana jest dopamina, co sprawia, że odczuwamy przyjemność.

Cukier jest substancją silnie uzależniającą, podobnie jak leki. Spożywanie tego produktu nie jest najkorzystniejsze dla naszego organizmu, chociażby dlatego, że po zjedzeniu cukru nasz układ odpornościowy jest osłabiony jeszcze przez 6 godzin, przez co jesteśmy bardziej podatni na ataki wirusów. Oprócz tego, cukier zmniejsza łaknienie i powoduje, że nie mamy apetytu na owoce i warzywa, co w konsekwencji może doprowadzić do niedoborów witamin i minerałów w organizmie.

Cukier w nadmiarze jest przyczyną wielu chorób i innych dolegliwości, które rozwijają się w organizmie. Cukier, który spożywamy na co dzień, nie zawiera żadnych witamin i minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Masz jeszcze jakieś wątpliwości?  Tak wiem, tan niewinny kawałek serniczka do kawy! Oczywiście, że sobie nie odmówię – ale raz w tygodniu nie codziennie 😉

przygotował: Pawro (Sorry, że przy świętach o słodkim grzechu;)

 

 

 

 

1,082 total views, 1 views today

email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *